Ulica Międzynarodowa, mimo iż większość jej obszaru nie jest objęta strefą płatnego parkowania, ma zostać poddana istotnym zmianom. Planowane przekształcenie tej długiej i skomplikowanej arterii w Strefę Płatnego Parkowania Nocnego (SPPN) rozpocznie się 4 listopada. Na razie, dwa odcinki ulicy północne od alei Waszyngtona zostaną włączone do strefy.

Jest to obszar graniczny nowej strefy, który może rodzić pewne wątpliwości, zwłaszcza ze względu na prace związane z organizacją ruchu na odcinku od alei Waszyngtona do wjazdu na teren Parku Skaryszewskiego. To miejsce jest nadal w trakcie przebudowy, a obserwacja procesu oznakowywania drogi może na razie generować więcej pytań niż odpowiedzi.

Właśnie ten fragment ulicy Międzynarodowej ma otrzymać status „strefy zamieszkania”, co wiąże się z kilkoma istotnymi zmianami. Po pierwsze, prędkość pojazdów będzie ograniczona domyślnie do 20 km/h. Po drugie, piesi będą mieli bezwzględne pierwszeństwo i możliwość poruszania się po całej szerokości ulicy.

Dodatkowo, dla zapewnienia bezpieczeństwa pieszym i egzekwowania ograniczenia prędkości, zostaną zainstalowane nowe progi zwalniające. Właśnie trwają też prace nad wymianą oświetlenia na model SAVA, które będzie odpowiednio ustawione, aby skutecznie oświetlić cały obszar, nie tylko pas chodnika.

Strefa zamieszkania zacznie się od wjazdu do „Drukarza” i skończy tuż za wejściem na teren parku, na wysokości budynków MPWiK. Ostatnie 100 metrów przed skrzyżowaniem z al. Waszyngtona to będzie już normalny chodnik. W pobliżu wejścia do parku obowiązuje zakaz parkowania.

W strefie zamieszkania pojawią się legalne miejsca do parkowania równoległego, które są umieszczone tam, gdzie obecnie jest chodnik. W tej strefie nie obowiązuje tradycyjny podział na „jezdnię” i „chodnik”, a postój pojazdów może mieć miejsce tylko tam, gdzie jest to wyznaczone.

Do tej pory parking na tym terenie odbywał się często na chodnikach i całkowicie nielegalnie. Dla pieszych pozostawało tylko 1-1,5 metra przestrzeni, na której znajdowały się również latarnie uliczne. Ten stan rzeczy nie funkcjonował dobrze, dlatego proponuje się całkowicie nową organizację ruchu. Planowane jest legalizowanie parkowania i przesunięcie go maksymalnie do zachodniej krawędzi ulicy.

W tej sytuacji, piesi będą mieli do dyspozycji aż 5 metrów szerokości, z uspokojonym ruchem i pierwszeństwem nad pojazdami. Do pełnej funkcjonalności tego rejonu z pewnością potrzebne są jeszcze dwie kwestie, które nie są bezpośrednio związane z parkowaniem.

Zarząd Zieleni planuje remont alejek i nasadzenia nowych roślin w Parku Skaryszewskim, równolegle do ulicy Międzynarodowej. Urząd Dzielnicy Praga-Południe planuje realizację projektu budowy ścieżki rowerowej łączącej ślepy koniec ulicy Międzynarodowej z Kanałem Wystawowym i docelowo z ulicą Grochowską. Oba te projekty są finansowane z Budżetu obywatelskiego w Dzielnicy Praga-Południe.