Modernizacja Trasy Łazienkowskiej na Saskiej Kępie trwa. Po otwarciu nowego wiaduktu północnego dla kierowców w lutym, przyszedł czas na rozbiórkę tego starego, znajdującego się po stronie południowej. Obecnie trwają prace związane z wyburzaniem jego części nad ulicą Paryską. Ze względów związanych z bezpieczeństwem, od 17 do 23 marca droga będzie całkowicie zamknięta.

Przejazd przez Paryską pod Trasą Łazienkowską zostanie zamknięty w nocy z niedzieli na poniedziałek, tj. z 16 na 17 marca i utrudnienia potrwają do dnia 23 marca.

Po zamknięciu przejazdu pod wiaduktem, kierowcy będą mogli dojechać tylko do skrzyżowania z Meksykańską od strony ulicy Zwycięzców. Tylko mieszkańcy budynków znajdujących się w sąsiedztwie Trasy będą mogli kontynuować jazdę. Po drugiej stronie, tablice informujące o zakazie ruchu pojawią się już na rondzie Wolframa. Z Wersalskiej i Brukselskiej można będzie skierować się w stronę Paryskiej tylko mieszkańcom.

Objazd wyznaczono ulicami Zwycięzców, Saską i Lotaryńską lub Wałem Miedzeszyńskim. Pod wiaduktem na Paryskiej ruch pieszych również zostanie wstrzymany. Aby dostać się na drugą stronę Trasy Łazienkowskiej, piesi mogą skorzystać z przejścia przy Wale Miedzeszyńskim lub wiaduktu na ulicy Saskiej.

Trasy objazdowe będą obsługiwały również autobusy linii 117 i 146. Linia 117 zmieni trasy w kierunku Dworca Centralnego, jadąc ulicą Wersalską do Wału Miedzeszyńskiego, a następnie skręci w Zwycięzców i dojedzie do swojej trasy podstawowej na Francuskiej. W kierunku Gocławia linia 117 skręci z ulicy Francuskiej w Zwycięzców i pojedzie Saską, Egipską do Bora-Komorowskiego i swojej podstawowej trasy.

Autobusy linii 146 (w obu kierunkach) od skrzyżowania ulic Wał Miedzeszyński i Wersalskiej pojadą ulicą Zwycięzców do Francuskiej.

Bieżące prace dotyczą rozbiórki starego wiaduktu południowego, której zakończenie przewidziano na koniec kwietnia. Dodatkowo na Trasie Łazienkowskiej trwa przebudowa jezdni północnej alei Stanów Zjednoczonych – od ulicy Bajońskiej do Międzynarodowej. Projekt pierwotnie zakładał jedynie wymianę górnej warstwy nawierzchni. Jednak, w trakcie prac okazało się, że warstwy głębiej położone są w tak złym stanie, że konieczna jest ich całkowita wymiana, co wymagało opracowania i wdrożenia nowego projektu.

Obecnie trwają prace nad przygotowaniem podbudowy dla nowej jezdni północnej, a planowane układanie nawierzchni przewiduje się na maj. W ramach realizowanych prac przewidziano również prace brukarskie, przebudowę sieci teletechnicznej, budowę oświetlenia drogowego oraz ekranów akustycznych.

Wiadukty nad ulicami Paryską i Bajońską, będące częścią Trasy Łazienkowskiej, powstały w 1974 roku i z racji swojego złego stanu technicznego wymagały gruntownej przebudowy. Na odcinku alei Stanów Zjednoczonych od ulicy Bajońskiej do Międzynarodowej zostaną wybudowane ekrany akustyczne, a nowe jezdnie będą wyposażone w tzw. cichą nawierzchnię.

Całościowy projekt modernizacji Trasy Łazienkowskiej prowadzi Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta we współpracy z Generalnym Wykonawcą robót budowlanych – firmą WARBUD. Inwestycja uzyskała dofinansowanie z budżetu państwa w wysokości 101 159 257,40 zł w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.