Autosan Sancity 12 LFH, jeden z najbardziej eko-friendly pojazdów komunikacji miejskiej, został wyprodukowany na polskiej ziemi i obecnie jest testowany na ulicach stolicy. Ten autobus nie emituje żadnych szkodliwych związków, ponieważ zasilany jest wodorowym paliwem. Para wodna to jedyny subprodukt jaki uwalnia do atmosfery. Ten oszałamiający niebieski autobus będzie transportować mieszkańców Warszawy przez najbliższy miesiąc, a szczególnie często będzie można go spotkać na trasie linii numer 222.
Miejskie Zakłady Autobusowe po raz kolejny badają efektywność nowoczesnej technologii wodorowej w praktyce. Ponad rok temu mieli okazję zaprezentować warszawiakom pierwszy w pełni polski wodorowy autobus, Nesobus. Teraz na warszawskie drogi wjeżdża kolejny rodzimy produkt – Autosan Sancity 12 LFH, stworzony w Sanoku.
Nowy autobus może pomieścić 30 pasażerów na siedząco i jest dostosowany do przewozu osób na wózkach. Ma długość 12 metrów, a jego serce to silnik o mocy 230 kilowatów, wspomagany bateriami litowo-tytanowymi (o mocy 235 kW) oraz ogniwem wodorowym (70 kW). Testy tego pojazdu na ulicach Warszawy dostarczą cennych danych dla MZA w kontekście przyszłych decyzji zakupowych.
Autosan Sancity 12 LFH, napędzany czystą energią, został przydzielony do warszawskiej zajezdni Woronicza. Najczęściej będzie kursować linią numer 222, pokonując Aleje Ujazdowskie, Krakowskie Przedmieście i Nowy Świat. Nie wykluczone, że pojawi się również na innych trasach.
Od kilku lat Warszawa systematycznie modernizuje swój tabor komunikacji miejskiej, dążąc do jak największej eko-przyjazności i komfortu dla mieszkańców. W taborze Miejskich Zakładów Autobusowych znajduje się już prawie 500 pojazdów zero- i niskoemisyjnych, w tym 335 autobusów gazowych oraz ponad 160 elektrycznych. Obecnie prowadzone są testy dwóch kolejnych modeli elektrobusów – marki MAN i Yutong.
Jednak to nie koniec ekologicznych inwestycji. Jeszcze w tym roku Warszawa otrzyma dodatkowe autobusy na prąd. Zarząd Transportu Miejskiego zamówił 12 przegubowców, a MZA są na dobrej drodze do zakupu kolejnych 30. Obecnie trwa proces oceny ofert od czterech dostawców z różnych stron świata.
Przygotowywany jest również nowy przetarg na zakup 80 zeroemisyjnych elektrobusów przegubowych oraz tych nieco krótszych, o długości 12 metrów.