Warszawska zajezdnia na ulicy Ostrobramskiej jest obecnie domem dla 90 przegubowych autobusów Autosan LNG. Te nowoczesne maszyny zostały odebrane kilka dni temu, zamykając dostawę kolejnych pięciu pojazdów. Autobusy te są wyposażone w zaawansowane systemy bezpieczeństwa, które ostrzegają kierowcę o potencjalnych przeszkodach w martwym polu widzenia, przekroczeniu prędkości oraz o pieszych znajdujących się blisko pojazdu.

Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie poinformowały poprzez media społecznościowe, że stolica Polski powiększyła swoją flotę o pięć dodatkowych przegubowych autobusów Autosan LNG. Dzięki tej dostawie, liczba gazowych autobusów w warszawskiej flocie przekroczyła 300.

Wiadomość ta została podana do publicznej wiadomości za pośrednictwem posta na Facebooku: „Przywitajmy 90 przegubowych Autosanów LNG na Ostrobramskiej! Kilka dni temu dostarczyliśmy ostatnią partię pięciu autobusów, które są wyposażone w zaawansowane systemy bezpieczeństwa. Łącznie, nasza flota liczy teraz ponad 300 gazowców!”

Zaawansowane technologie na pokładzie nowych autobusów

Autobusy są wyposażone w kamery umieszczone pod lusterkami bocznymi, które monitorują tzw. martwe pole. Miejskie Zakłady Autobusowe zapewniają, że te nowoczesne pojazdy posiadają systemy alarmujące o przekroczeniu prędkości, ostrzegające o mijanych znakach drogowych oraz dźwiękowo informujące o potencjalnym zderzeniu. W kabinie kierowcy umieszczone są specjalne ekrany po obu stronach, które pokazują żółte sylwetki pieszych lub rowerzystów zbliżających się do autobusu.

Współpraca Miejskich Zakładów Autobusowych z Autosanem rozpoczęła się we wrześniu 2020 roku, kiedy to podpisano umowę wartą 166 milionów złotych. Firma z Sanoka wygrała przetarg, pokonując firmę Solaris. Jednak zakup 90 „gazowców” był tylko częścią większego zamówienia na dostawę 160 autobusów zasilanych gazem (zarówno LNG jak i CNG). W drugiej części przetargu, obejmującej zakup 70 pojazdów na napęd CNG, zwycięzcą został Solaris.